reklama

Úsmev v meste

Jeden pekný jarný deň, ktorý som prežil zhruba týždeň do zadu. Takéto dni ma vždy prinútia všímať si všetky krásy okolo mňa, na ktoré tak často zabúdam!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes ráno som sa zobudil na telefonát od priateľa, ktorý mi oznámil že sa môj poobedňajší program ruší. Vstal som celý nasrdený z postele a pri raňajkách som rozmýšľal ako strávim tento deň. Mal som pokazenú náladu hneď z rána lebo som sa na dnešok skutočne tešil. Ale ako znie jedna životná pravda- neteš sa na nič príliš lebo sa to nakoniec nepodarí. A ak by sa to predsa len podarilo? Tak to určite nebude podľa tvojich predstáv a určite sa ti to nebude páčiť! Ale čo, taký je život. Tak som zabil celé ráno nadávaním na všetko okolo. Stratil som akúkoľvek chuť niečo robiť a všetko som tak povediac ofrflal. A samozrejme prišli aj reči ako "Prečo sa toto muselo stať akurát mne!" a "Celý svet dnes má kam ísť len ja musím sedieť doma!" Musím sa usmiať keď si uvedomím aká maličkosť ma dokázala rozhodiť. Každopádne som videl všetko čierne a musím priznať, čo mi je veľmi ľúto, že som pokazil náladu celej rodine. Tak sa z príjemného nedeľného obeda stalo len tiché posedenie štyroch ľudí... hmm... za takéto situácie by som z odstupom času vyfackal sám seba. Poobede mi zavolal rovnaký zúfalec ako ja, ktorý mal ,narozdiel odo mňa, aspoň toľko iniciatívy že sa rozhodol hľadať niekoho kto by s ním vybehol von. Vraj "do mesta" ...to teda. S mojou náladou som samozrejme skritizoval každé slovo, ktoré povedal a až keď som cítil že som ho dostatočne odradil som napokon súhlasil. Možno som len chcel spoločníka s rovnako pokazenou náladou a možno som ani sám nevedel prečo som naňho tak vybehol, veď to bol konieckoncov celkom dobrý nápad! Odchádzal som z bytu kde bola zlá atmosféra, ktorej som bol bohužiaľ strojcom, a bol som rád že tam nemusím trčať zvyšok dňa! Stretli sme sa s Marekom na autobusovej zastávke Zochová odkiaľ sme sa vybrali do centra! Až keď sme prechádzali pomedzi všetky tie staručičké stavby sa mi začala zlepšovať nálada. Veru až vtedy som si uvedomil aký je vlastne pekný deň! Slnko hrialo ako v auguste a to je len druhá polovica apríla! Prechádzali sme popod Michalskú bránu smerom k Poštovej ulici. Tam sme niečo zjedli a stretli pár starých priateľov.
Moja nálada sa podstatne zlepšila to musím uznať, ale to by ešte nebol dôvod aby som písal tento blog. Keď sme sa vracali do mesta narazili sme na skupinu hrajúcich cigánov. Husle, harmonika a úsmev od ucha k uchu priťahoval desiatky pohľadov okoloidúcich a získal si aj ten náš. Energia, s ktorou títo chlapi hrali jednu pesničku za druhou zaplavovala ulicu ešte viac ako slnečný jas a to musím povedať že na oblohe nebol ani obláčik! Oveľa viac ako hudba ma bavili samotní muzikanti a úsmevy, ktoré mali na tvárach.. sem tam nejaký ten zub chýbal, ale o to viac si ľudia vychutnávali túto show! Dlho som nevidel muzikanta sa takto usmievať, toto neboli tie falošné úsmevy z televízie, ale skutočná, nefalšovaná radosť z hudby! Hodili sme im nejaké peniaze čo sme našli vo vrecku a pokračovali ďalej cez hlavné námestie. Teraz som mal už naozaj dobrú náladu.
A ako sme tak prechádzali okolo "čumila", sochy vykúkajúcej z kanála v starom meste, stretli sme skupinku nádherných dievčat a až ich pohľady a úsmevy ma utvrdili k tomu aby som spravil tento blog. Hovorím si: "Dnes sa budem usmievať a prečo?, Lebo sa usmievať chcem, chcem sa usmievať na svet a jeho krásu, keď jej je až toľko.". "Už si len kúpim zmrzlinu za posledné centy, sadnem na lavičku pred staré národne divadlo a budem pozorovať život kaviarní a ľudí prechádzajúcich cez mesto." Verte mi, ak Boh do niečoho na svete schoval čaro tak to bolo toto mesto a ľudia, čo v ňom žijú!

Michal Sorkovský

Michal Sorkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent predmaturitného ročníka a bežný človek žijúci v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu